Βαλέρια Τάραντο

Με Ιταλό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα, η 28χρονη ΒαλέριαΤάραντο απόφοιτος του ’97, σπούδασε οικονομικά στο Λονδίνοκαι το Μιλάνο (Business Economics at Queen Mary Universityand Universita’ Commercialle Luigi Bocconi και Masters in Managementat London School of Economics), για να καταφέρει στη συνέχεια να γίνει μέλος του πιο private fashion club του Λονδίνου.Αυτό του McQueen.

Με τον ίδιο συνεργάστηκε για τρία ολόκληρα χρόνια ως υπεύθυνηοικονομικού (στο οικονομικό τμήμα) της επωνυμίας του στηνAmwell Street, στο Angel του Λονδίνου. Η εμπειρία δίπλα του μοναδική, αν και το καθημερινό πρόγραμμα ήταν απαιτητικό. Με τη στυλίστρια Katie England να τους επισκέπτεται τακτικά, τηνIsabella Blow να μελετάει δείγματα από τις καινούριες συλλογές και την Kate Moss να προβάρει ρούχα, η Amwell Street ήταν κομβικό σημείο για τη βρετανική σκηνή μόδας.

Η θητεία της Bαλέρια κοντά στον Βρετανό σχεδιαστή και την κοινοπραξία Gucci– στην οποία ανήκει η επωνυμία McQueen – την οδήγησε σεμια άλλη στρατηγική θέση του επιχειρηματικού κολοσσού. Από το οικονομικό τμήμα του Mc Queen βρέθηκε στο τμήμα Global Marketing, αναλαμβάνοντας τη διαφημιστική προώθηση όλων των εταιριών που υπάγονται στον όμιλο Gucci. Το portfolio που περιλαμβάνει Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Sergio Rossi, Balenciaga, Alexander McQueen, Stella McCartney,Boucheron και Bedat & Co είναι στα χέρια της ίδιας και του διευθυντή της Nikolas Talonpoika.

Οι ευθύνες είναι μεγάλες και το γεγονός ότι κάθε εταιρία έχει διαφορετική βαρύτητα για τον όμιλο κάνει τα πράγματα πιο εξειδικευμένα και made to measure. Η Gucci ως «μητέρα» εταιρία έχει υψηλά κονδύλια και μέρος από αυτά τα διοχετεύει σε ακριβοπληρωμένες διαφημίσεις.
OMcQueen, από την άλλη, επιλέγει να μην κάνει διαφήμιση και να διαθέσει όλο το ποσό στην οργάνωση ενός εντυπωσιακού show. O Yves Saint Laurent θα διαθέσει χρήματα για την προώθηση συγκεκριμένης σειράς cosmetics, ενώ ο Balenciaga μπορεί να προβάλει περισσότερο ένα αξεσουάρ. Εμείς κάνουμε τα μαθηματικά κι έτσι, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε εταιρίας,εφαρμόζουμε και την ανάλογη στρατηγική, εξηγεί συνοπτικά τη δουλειά της.

Μπορεί ο χειμώνας να τη βρίσκει στα private clubs τουκεντρικού Λονδίνου, αλλά το καλοκαίρι, λέει, πως η πόλη έχειασυνήθιστη γοητεία. Το καλοκαίρι επιδίδεται σε δραστηριότητεςόπως σκι στη λίμνη του Princess Club, που βρίσκεται κοντάστο αεροδρόμιο Heathrow, εκδρομές στη βρετανική εξοχή, μετο Babington House να είναι ο αγαπημένος προορισμός και οικωπηλατικοί αγώνες Henley on the Thames, που αποτελούντο γεγονός του καλοκαιριού.Στο Λονδίνο, συνεχίζει, οι κοινωνικοί κύκλοι είναι διεθνείς,όπως η πόλη.

Παρόλα αυτά, αισθάνεται τη βρετανικήπρωτεύουσα σαν το σπίτι της. Μετά από τις σπουδές της στοLSE, το πέρασμα στον επαγγελματικό στίβο ήταν εύκολο,αλλά περιορίστηκε ο χρόνος της. «Όταν είσαι φοιτητής δένεσαιπερισσότερο με τους Έλληνες συμφοιτητές σου. Όταν ξεκινάςνα εργάζεσαι, γίνεσαι πιο ευέλικτος στις παρέες.»Επαγγελματικά ομολογεί πως θα ήθελε να εξελίξει τη δουλειάτης στη Νέα Υόρκη, μιας και αυτή τη στιγμή ασχολείταιαποκλειστικά (κυρίως) με την αμερικάνικη αγορά. Δεν αποκλείειόμως και το ενδεχόμενο να γυρίσει στην Ελλάδα.Όταν δεν δουλεύει ταξιδεύει, με προορισμούς όπως το Παρίσι,το Τελ Αβίβ, την Αργεντινή και το San Domingo, ενώ συχνάζεικαι σε χιονοδρομικά κέντρα της Ευρώπης.

INFO

Απόφοιτος : 97
Worldwide Media Planning & Buying Associate Gucci Group