Ο Τουρισμός Υγείας – ένα ανταγωνιστικό προϊόν

Στη σημερινή εποχή, που όλοι καλούμαστε να ανανεωθούμε και να δημιουργήσουμε νέες συνθήκες διαβίωσης ή ακόμα και επιχειρηματικής κατεύθυνσης, ώστε να οδηγηθούμε στους πολυπόθητους ρυθμούς ανάπτυξης, ο τουρισμός είναι το μοναδικό εγχώριο και ταυτόχρονα εξαγώγιμο προϊόν που διαφαίνεται ως ελπίδα στον ορίζοντα.

Η χώρα μας, κατέχοντας την πλέον προνομιακή γεωγραφική θέση, χαρίζει απλόχερα την πολυτέλεια του μεσογειακού κλίματος που σε συνδυασμό με την υγιεινή μεσογειακή διατροφή αποτελεί μια διάσημη πλέον συνταγή υγείας, ευζωίας και ευεξίας. Αν αναλογιστεί κανείς και τον πλούτο των φυσικών πηγών της Ελλάδας – 850 καταγεγραμμένες πηγές – έχουμε το αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα να εκσυγχρονίσουμε τις τουριστικές επιχειρήσεις προς τη σωστή εκμετάλλευση των προνομίων αυτών, είτε σε ιαματικό τουρισμό είτε σε τουρισμό υγείας γενικότερα.

Ήδη πολλές τουριστικές επιχειρήσεις, ως προστιθέμενη αξία στο ήδη υπάρχον προϊόν τους, προσφέρουν παροχές Spa και ιαματικών θεραπειών ή θαλασσοθεραπείες, με σύγχρονες εγκαταστάσεις και ποικιλία επιλογών σε όλη την επικράτεια. Τα τουριστικά γραφεία έρχονται να προτείνουν οργανωμένα πακέτα με ειδικές προνομιακές τιμές για όλο το χρόνο σε μια μεγάλη μερίδα πελατών που ανταποκρίνεται θετικά στο εξειδικευμένο αυτό είδος τουρισμού. Η πίεση της καθημερινότητας, οι εξοντωτικοί ρυθμοί και η γκρίζα εικόνα της αστικής ζωής διαμορφώνουν ένα κοινό που η απεγκλώβισή του από όλα αυτά είναι πρωταρχικό μέλημα με στόχο τη φροντίδα του σώματος και της υγείας του γενικότερα. Η σωματική, πνευματική, ψυχική και συναισθηματική αναζωογόνηση του ατόμου μακριά από τη ρουτίνα σε ένα χαλαρωτικό και όμορφο περιβάλλον είναι ο βασικός στόχος.

Η χαλάρωση και η ευεξία που επιτυγχάνεται στα σύγχρονα κέντρα τουρισμού υγείας οριοθετούν για πολλούς μια αναγκαία απόδραση ακόμα και σε ετήσια βάση, αν όχι συχνότερα. Σαφώς οι ανταγωνιστικές τιμές είναι αυτές που καθορίζουν την προτίμηση των πελατών, ειδικότερα όταν μπορεί να έχει αντίστοιχες παροχές με οικονομικότερες συνθήκες σε χώρες του εξωτερικού. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Ρουμανία, όπου στις ακτές της φημισμένης λουτρόπολης Eforie Nord πολλοί Έλληνες απολαμβάνουν κάθε χρόνο εβδομάδες θεραπευτικών διακοπών συνδυάζοντας την ξεκούραση με ιατρικές ή απλά αισθητικές θεραπείες σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές.

Στην Ελλάδα υπάρχουν αξιόλογες προσπάθειες που αφορούν σύγχρονες και πολυτελείς εγκαταστάσεις θεραπευτικού και ιαματικού τουρισμού, τουρισμού αναζωογόνησης, ομορφιάς και ευεξίας και επιπλέον θαλασσοθεραπείας ή θερμαλισμού, τόσο σε δημόσιο όσο και σε ιδιωτικό επίπεδο που θα πρέπει να στηριχθούν και να προωθηθούν ανάλογα.

Ας μην ξεχνάμε ότι η φροντίδα της υγείας έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα και τον Ιπποκράτη, μια κληρονομιά την οποία έχουμε την αποκλειστική ευθύνη να διανθίσουμε, να προωθήσουμε και να διαφημίσουμε σε όλο τον κόσμο.

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί», έλεγαν οι αρχαίοι – το αντιπροσωπευτικότερο γνωμικό για να πυκνώσει μια ολόκληρη στρατηγική και να μιλήσει στοχευμένα στο κοινό που έχουμε ανάγκη ως χώρα στη σημερινή εποχή, ώστε να βγούμε κερδισμένοι στο στοίχημα της προόδου και της πολυπόθητης ανάπτυξης.