Μαρία Ψωμά

Οι αναμνήσεις από το σχολείο είναι πολύ όμορφες και θεωρώ ότι το συγκεκριμένο σχολείο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα μου, τις επιλογές σπουδών και την εξέλιξή μου. Ποτέ δεν ξεχνάω τις άριστες σχέσεις με τους καθηγητές μου, με κάποιους από τους οποίους διατηρώ ακόμα φιλικές σχέσεις, όπως επίσης και τα διάφορα δρώμενα και εκδηλώσεις που συνόδευαν το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Το πιο σημαντικό από εκείνα τα χρόνια είναι οι φιλίες ζωής που δημιουργήθηκαν, άνθρωποι με τους οποίους πορευόμαστε και ωριμάζουμε μαζί σε κάθε βήμα της ζωής μας.

Σπούδασα Ελληνική Φιλολογία, με κατεύθυνση Γλωσσολογία, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, απ’ όπου αποφοίτησα το 2005. Το 2006- 2007, συνέχισα με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή (M.A in Language Disorders) στην Αγγλία, στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ, με υπεύθυνο καθηγητή το γλωσσολόγο Andrew Radford. Εδώ και πέντε χρόνια εργάζομαι σε δημόσια σχολεία στα οποία φοιτούν παιδιά με μαθησιακά προβλήματα και νευρολογικές, ψυχικές ή διανοητικές διαταραχές. Επίσης, κατά την περίοδο 2007- 2012, έχω παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια με θέματα τη δυσλεξία και γενικότερα τις μαθησιακές δυσκολίες και έχω συμμετάσχει σε ημερίδες και ειδικές επιτροπές αξιολόγησης των διαταραχών. Αυτόν τον καιρό, τελειώνω τη συγγραφή ενός πρακτικού οδηγού πάνω στην αποκατάσταση της πρόσληψης και της παραγωγής του γραπτού λόγου στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Το αντικείμενο της εργασίας μου είναι η διδασκαλία παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διαδικασία της μάθησης και η αντιμετώπισή τους. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι δυνατόν να εμφανίζονται στα παιδιά αυτά είτε πρωτογενώς (Δυσλεξία, Δυσαναγνωσία, Δυσορθογραφία) είτε δευτερογενώς, δηλαδή να είναι απόρροια άλλων νευρολογικών ή ψυχικών διαταραχών (π.χ. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής, Σύνδρομο Υπερκινητικότητας, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές- Αυτισμός, Σύνδρομο Asperger, Σύνδρομο DOWN, Επιληψία, Ψυχώσεις ή άλλα σύνδρομα). Η αντιμετώπισή τους συντελείται μέσα από ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο αφορά στις εξής δεξιότητες: στην αναγνωστική ικανότητα, την ορθογραφική δεινότητα, την πρόσληψη και παραγωγή του γραπτού λόγου, την ορθή επιλογή γραμματικών τύπων και τη χρήση συντακτικών φαινομένων, τη λεξιλογική επάρκεια και τη δεξιότητα απομνημόνευσης του γραπτού λόγου. Στόχος κάθε ολοκληρωμένου προγράμματος παρέμβασης είναι η ενδυνάμωση των γνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών, ώστε να βελτιωθεί η επίδοσή τους σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, εφόσον ο γραπτός λόγος είναι ο δίαυλος για όλα τα μαθήματα του σχολείου.

INFO

Απόφοιτος : 01
Φιλόλογος
Τηλ : 6944918073 & 210-6913517